Meneer Muselaars woont nog thuis, maar heeft wel periodieke ondersteuning nodig. David is zijn vaste wijkverpleegkundige.
Efficiënter werken door hulp op afstand
Als wijkverpleger bezoekt David dagelijks meerdere patiënten. Hij helpt hen waar er zelfzorgtekorten zijn, zodat de patiënt zo goed mogelijk kan blijven functioneren.
Gezien hij vrijwel dagelijks met zijn patiënten in contact is, signaleert David het ook wanneer er aanpassingen nodig zijn in de medicatie. Hij moet dit dan overleggen met een beschikbare huisarts, die indien gewenst de nodige medicatie kan voorschrijven. Helena is een van de huisartsen die David hiervoor kan contacteren.
Via de Zorg Messenger kan David Helena gemakkelijk contacteren terwijl hij nog bij de patiënt in kwestie is.
Meneer Muselaars woont nog thuis, maar heeft wel periodieke ondersteuning nodig. David is zijn vaste wijkverpleegkundige.
De bloeddruk van meneer Muselaars is hoog. David assisteert hem nu met periodieke bloeddrukmetingen. Na enkele metingen kan hij een gemiddelde vaststellen, waarop hij dan een voorstel voor een behandeling en medicatie kan kortsluiten met de huisarts van meneer Muselaars: Helena.
Nadat David het gemiddelde van de metingen heeft vastgesteld, contacteert hij Helena via de KPN Zorg Messenger app op zijn tablet. Hij stuurt haar een tekstberichtje met de gemeten waarden en zijn voorstel.
In de huisartsenpraktijk waar ze werkt, zit Helena achter haar computer wanneer ze het bericht van David ziet. Ze reageert direct via de chat op zijn bericht, met een vraag om meer informatie.
Gezien David snel naar een volgende afspraak moet, besluit hij om een videogesprek te starten met Helena zodat ze een en ander snel face-to-face kunnen bespreken. Zo hoeft hij niet alles uit te typen en kan Helena gemakkelijk om verdere informatie vragen. Ze komen samen snel tot een gepaste behandeling en de bijbehorende medicatie.